Apartman yönetim kurulu karar alabilir mi?
Bir apartman dairesinde veya bir mülkte, tüm kararlar kat mülkiyeti sahipleri kurulu tarafından verilir. Bazı kararlar için iki oy yeterliyken, bazı kararlar için oybirliği gerekir. Ancak, karar alma yetkisi ve karar alma hakkı bir şekilde kat mülkiyeti sahipleri kurulundadır. Yönetici karar alamaz; ancak alınan kararları uygulayabilir.
Yönetici nelerden muaf?
Apartman yöneticisi apartman binasının günlük operasyonlarından, bina bakımından ve idaresinden sorumludur. Apartman yöneticisi hangi görevlerden muaftır? İşte bu sorunun cevabı: Apartman yöneticisi ücret toplama, binayı temizleme, güvenlik önlemleri ve bakım ve onarım gibi görevlerden muaftır.
Apartman kararları kaç kişi ile alınır?
Buna göre, “çoğunluk oyu” veya “mutlak çoğunluk” oy kullanma hakkına sahip olanların yarısından fazlasıdır10. Örneğin, toplantıya katılan veya oy kullanan kişi sayısı 100 ise, 51 oy vardır; 101 katılımcı varsa, 51 oyla karar alınabilir11.
Apartman kararlarında oy birliği mi oy çokluğu mu?
Binanın fiziksel yapısını değiştiren veya önemli mali taahhütler gerektiren kararlar oybirliğiyle alınmalıdır. Yönetim planı değişiklikleri, anlamlı yenilikler ve eklemeler gibi konularda da oybirliği gereklidir. Daha az önemli konulardaki kararlar farklı çoğunluklarla alınabilir.
Apartman yönetimi kararı nasıl alınır?
Maddeye göre, kat malikleri kurulu, kat maliklerinin sayısı ve payları esas alınarak kat maliklerinin yarıdan fazlasıyla toplanır ve oy çokluğu ile karar verir. İlk toplantı yeter sayısı sağlanamadığı için yapılamazsa, ikinci toplantı en geç on beş gün sonra yapılır.
Apartmanda kimse yönetici olmak istemezse ne olur?
Apartman yöneticisi olmak isteyen kimse yoksa, o yöneticinin birinci kat maliklerinden biri olması istenecektir. Ancak, yönetici olmak isteyen kimse yoksa, dışarıdan bir yönetici atanacaktır. Sulh Ceza Hakimliği tarafından binaya atanan yönetici, o atamadan itibaren altı ay geçmediği sürece kat mülkiyeti birliği tarafından değiştirilemez.
Apartman yöneticisi gelir ve giderleri tabloya asmak zorunda mı?
Apartman yöneticisinin gelir-gider hesabını göstermesi konusunda yasal bir zorunluluğu yoktur.
Yönetici kime şikayet edilir?
Şikayetler kat malikleri kuruluna, denetim kuruluna veya yargı makamlarına yapılabilir. Kat malikleri, yöneticinin görevlerini ihmal ettiğini veya yetkilerini kötüye kullandığını düşünüyorlarsa, durumu öncelikle kat malikleri kurulu toplantısında gündeme getirebilirler.
Apartman yöneticisinin yetkileri nelerdir?
Apartman yöneticisi apartmanın günlük işleyişini yönetir, genel giderleri toplar, dış hizmetleri koordine eder ve iletişimi sağlar. Görevi apartman sakinlerinin ortak çıkarlarını korumak ve apartmanın düzgün işleyişini sağlamaktır.
Karar yeter sayısı nedir?
Toplantı ve Karar Çoğunluğu MADDE İL – Yüksek Kurul en az yedi üye ile toplanır. Karar alma çoğunluğu beştir. Ancak kanal tahsisi için çoğunluk üye tam sayısının üçte ikisidir. Sürekli olarak görev yapacak olan Yüksek Kurul haftada en az bir kez toplanır.
Apartman karar defteri kaç yıl geçerli?
Yönetmeliğin 107 nci maddesine göre, konut karar defterinin, ait olduğu yılı takip eden takvim yılından başlamak üzere on yıl süreyle saklanması zorunludur.
1 kat maliki en fazla kaç oy kullanabilir?
Ana gayrimenkulde birden fazla bağımsız bölümü bulunan kat maliklerinin her bağımsız bölüm için ayrı bir oy hakkı vardır; ancak bağımsız bölüm sayısı ne olursa olsun, oy sayısı tüm oyların üçte birini geçemez ve oyların hesaplanmasında kesirler dikkate alınmaz.
Ortak alanlara dair bir değişiklik yapmak için kat maliklerinin ne kadarının oyunun alınması gerekir?
Ortak alanlarda değişiklik yapmak için kat maliklerinin kaç oyu gerekiyor? Madde 19’a göre kat maliklerinin beşte dördünün kararıyla değişiklik yapılabilir veya talep edilen değişiklikler iptal edilebilir.
Apartmanda çatı katı kime aittir?
APARTMAN ÇATILARI KANUN VE YÖNETMELİĞİ Kat Mülkiyeti Kanunu’na göre çatı katı, binaların ortak alanı olarak sınıflandırılır. Buna göre çatı katını kullanma hakkı tüm apartman sahiplerine aittir. Çatı onarım ve tadilat masrafları, tüm apartman sahipleri tarafından mülkteki paylarına orantılı olarak eşit olarak karşılanır.
Apartman yönetim planı kaç oyla değişir?
Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 28. maddesine göre, yönetim planı tüm kat maliklerini bağlayan bir sözleşme hükmündedir. Yönetim planında değişiklik yapılması için tüm kat maliklerinin 4/5’inin onayı gerekir.
Kat malikleri kurulu hangi kararları alabilir?
Kat malikleri kurulu; bağımsız bölüm türünün değiştirilmesine, ortak alanlara, yönetim planına, yönetici ve denetçi seçimine, ayrıca ana gayrimenkulle ilgili tasarruf işlemlerine ilişkin karar alma yetkisine sahiptir.
Apartman yönetim kurulu kararına itiraz nasıl yapılır?
Elbette, diğer tüm kararlar gibi, kat mülkiyeti kat malikleri kurulu kararlarının iptali de mümkündür. Bu kararları iptal etmek için, asliye hukuk mahkemesine dava açmanız gerekir. Taşınmazın bulunduğu yerin asliye hukuk mahkemesi tarafından yapılan işlem sonucunda, iptalini talep ettiğiniz kurul kararının iptalini sağlayabilirsiniz.
Yönetici kime şikayet edilir?
Şikayetler kat malikleri kuruluna, denetim kuruluna veya yargı makamlarına yapılabilir. Kat malikleri, yöneticinin görevlerini ihmal ettiğini veya yetkilerini kötüye kullandığını düşünüyorlarsa, durumu öncelikle kat malikleri kurulu toplantısında gündeme getirebilirler.
Apartman düzenini bozan kişi hakkinda ne yapılmalı?
Kat Mülkiyeti Kanunu’na göre kötü komşulara karşı yasal yollar bulunmaktadır. Komşunuz gürültü yapıyorsa, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın Alo 181 Gürültü Şikayet Birimi’ne istediğiniz zaman başvurabilirsiniz. Alo 181 Gürültü Şikayet Birimi 7/24 esasına göre çalışmaktadır.